لوازم‌یدکی مناسب تیلر

اگر از باغبانان و افرادی که از تیلرها استفاده می‌کنند، درباره اهمیت این ماشین‌آلات کشاورزی بپرسید، آن‌ها به شما خواهند گفت که این ماشین چقدر مؤثر است. در واقع، تیلرها برخی از فعالیت‌های زمان‌بر و دشوار در صنعت کشاورزی را آسان‌تر کرده‌اند. اما تیلرها نیز مانند همه ماشین‌های دیگر نیاز به تعمیر و نگهداری دارند. از سوی دیگر، شما باید از لوازم‌یدکی مناسب برای تیلر خود استفاده کنید. در نتیجه، با کسب اطلاعات درباره اجزا این ماشین، می‌توانید بسیاری از مشکلات آن را حل کنید. در این مطلب، با قطعات یدکی تیلر آشنا می‌شویم.

اهمیت آشنایی با قطعات یدکی تیلر

پیش از اینکه بتوانیم به تعمیرات تیلر بپردازیم، باید با قطعات و روش‌های تعمیر آن آشنا شویم. در واقع، تیلر زمین را برای رشد گیاهان آماده می‌کند. ازاین‌رو، برای داشتن یک باغ سرسبز، باید یک تیلر تهیه کنید. اما این ماشین کشاورزی، بخش‌های متفاوتی دارد که باید به طور مداوم بررسی و سرویس شوند.

اگر بخواهیم ساختار تیلر را شرح بدهیم، باید بگوییم که این ماشین مانند یک موتور بنزینی کوچک است که به تیغه‌های شخم‌زنی سنتی متصل می‌باشد، اما تیغه‌ها بدون نیاز به نیروی انسانی و به شکل اتوماتیک کار می‌کنند. این تیغه‌ها که به شکل قلاب‌ هستند، در خاک رفته و آن را هوادهی می‌کنند تا برای کاشت بذر آماده شود. دراین‌بین، قطعات بسیاری وجود دارند که کار را تسهیل می‌کنند و اگر خراب بشوند، دستگاه به‌کلی از کار می‌افتد. ازاین‌رو، بهتر است که اطلاعات کافی درباره قطعات یدکی تیلر را کسب کنید. شما می‌توانید با انجام برخی اقدامات ساده، عمر تیلر را افزایش دهید؛ برای مثال:

  • تیغه‌های تیلر را تمیز و روغن‌کاری کنید تا دچار زنگ‌زدگی نشوند
  • در طول زمستان، یک مکمل سوخت در تیلر بریزید

معرفی قطعات یدکی تیلر

تیلرها از اولین ابزارهای تمدن‌های بشری هستند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد تا 3000 سال قبل از میلاد مسیح، انسان‌های اولیه در هند، از تیلر استفاده می‌کردند. فرهنگ‌های دیگر، از سلسله هان چین گرفته تا یونانی‌ها و رومی‌ها، از این ابزار برای آماده‌کردن خاک برای کاشت و حذف علف‌های هرز بهره می‌گرفتند.

امروزه، تیلرها در اندازه‌ها و سبک‌های مختلفی تولید می‌شوند؛ از انواع دستی و برقی برای آماده‌سازی بستر باغ‌های کوچک گرفته تا تجهیزات کشاورزی عظیم که قادر به انجام کارهای مختلف برای آماده‌سازی خاک و فعالیت‌های دیگر در مقیاس بزرگ هستند. اما می‌توان این‌طور گفت که اغلب تیلرهای امروزی، ساختاری مشابه دارند. ازاین‌رو، آشنایی با قطعات یدکی تیلر، به شما این امکان را می‌دهد که انواع این ماشین کشاورزی را تعمیر کنید. در ادامه، با برخی از لوازم‌یدکی تیلرها آشنا می‌شویم.

فیلترها؛ قطعاتی مهم در افزایش دوام تیلر

وظیفه فیلترها جلوگیری از ورود گردوغبار و سایر مواد آلاینده به داخل کاربراتور و موتور تیلر است. بسیاری از متخصصان بر این باورند که باید حداقل یک‌بار در هر فصل، فیلترهای تیلر تعویض شوند. البته سازوکار تیلرها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال، برخی فیلترها را می‌توان با آب داغ و مقدار کمی مواد شوینده، تمیز کرد. البته اگر فیلترهای سوخت را با این روش تمیز کنید، افزایش می‌یابد؛ بنابراین، توصیه ما این است که آن‌ها را تعویض کنید.

چرخ‌ها؛ از قطعات اصلی تیلرها

تقریباً همه تیلرها حداقل دوچرخ دارند. این چرخ‌ها معمولاً بر روی قاب نصب می‌شوند تا تیلر بر بستر مزرعه به‌راحتی حرکت کند. البته در برخی تیلرها، اجزایی در بخش عقبی نیز وجود دارند. ازاین‌رو، این نوع تیلرها در عقب نیز یک چرخ دارند تا تعادل حفظ شود و اجزا اضافی قابل‌کنترل باشند.

پیشنهاد ما این است که چرخ‌ها را از نظر سایش بررسی کنید و اگر فرسوده شده‌اند یا آسیب‌دیده‌اند، آن‌ها را تعویض کنید. لازم به ذکر است که فشار باد لاستیک‌ها نیز باید به‌صورت دوره‌ای چک شود و در صورت لزوم، مجدداً آن‌ها را پر کنید.

تیغه‌؛ یکی از مهم‌ترین قطعات یدکی تیلر

در قلب همه تیلرها، تیغه‌ها قرار دارند. در واقع، این تیغه‌ها هستند که  وارد خاک می‌شوند و کار اصلی را انجام می‌دهند. توجه داشته باشید که ممکن است بسته به نوع تیلر، طراحی تیغه‌ها نیز متفاوت باشد، اما همه آن‌ها به شکل یکسان عمل می‌کنند. اگر به فروشگاه‌های قطعات یدکی تیلر مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که بیشتر تیغه‌ها از قطعات فولادی منحنی با نوک‌تیز ساخته شده‌اند.

همان‌طور که در بخش‌های پیشین اشاره کردیم، بهتر است که تیغه‌ها را بعد از هر بار استفاده، تمیز کنید. اما اگر تیلر شما به‌خوبی کار نمی‌کند، می‌توانید تیغه‌های آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که خرابی تیغه‌ها منتج به عملکرد ضعیف و عدم تهویه مناسب خاک خواهد شد.

کاربراتور؛ قطعه‌ای حیاتی برای راه‌اندازی موتور

اگر تیلر شما قدیمی است، امکان خرابی کاربراتور نیز افزایش می‌یابد. پیشنهاد ما این است که در چنین مواقعی، کاربراتور را به‌کلی تعویض کنید. معمولاً این بخش به دلیل ماندن بنزین در تیلر برای مدت طولانی، خراب می‌شود. توجه داشته باشید که اگر کاربراتور تیلر شما خراب شود، دیگر سوخت به موتور نمی‌رسد.

گیربکس تیلر

در بسیاری از مواقع، افراد چرخ‌ها را تعویض کرده و موتور را تنظیم می‌کنند، اما باز هم تیلر حرکت نمی‌کند. در این مواقع، بهتر است که گیربکس تیلر را تعویض کنید. البته این مورد و تمام موارد موجود در این مطلب، می‌توانند نسبت به نوع دستگاه شما، متفاوت باشند. ازاین‌رو، پیشنهاد ما این است که پیش از انجام هر اقدامی، از متخصصان نیز مشورت بگیرید.

استارتر تیلر

اگر تیلر شما سخت استارت می‌زند، استارتر را بررسی کنید. البته همان‌طور که در بخش پیشین اشاره کردیم. در چنین مواقعی، بهتر است که موتور تیلر را تنظیم کنید. اما اگر علت خرابی تیلر، استارتر باشد، شما می‌توانید به‌راحتی آن را تعمیر یا تعویض کنید.

خرید قطعات یدکی تیلر از مجموعه پارس آرای کوهستان

مجموعه پارس آرای کوهستان علاوه بر عرضه قطعات یدکی تیلر، انواع تیلر تیهو، گلدن باو، ویکینو و یانمار را عرضه می‌کند. لازم به ذکر است که ما بهترین تراکتورها، دروگرها، سم‌پاش‌ها و موتور پمپ‌ها را از برترین برند‌های جهان عرضه می‌کنیم. توجه داشته باشید که تمام محصولات ما از هفت روز ضمانت بازگشت کالا، 48 ساعت تضمین بازگشت وجه و گارانتی رسمی خدمات پس از فروش برخوردار هستند. از سوی دیگر، شما می‌توانید پیش از خرید ادوات کشاورزی با مشاورین ما تماس بگیرید.